torsdag 2 oktober 2014

Valparna 14 veckor

Tiden rullar på och min dator har bestämt sig för att den nog inte vill finnas mer. Men idag släppte den in mig så jag har bränt ned bilder för glatta livet. Slut på DVD:skivor men köper nya i helgen och hoppas på att den släpper in mig en gång till så jag kan bränna ned det som är kvar.

Lilleman har börjat förstå att man kan trava i kopplet också men mest är det studsboll och galopp som gäller fortfarande. Vi har några veckor till innan första utställningen så vi hoppas han hinner samla sig lite mer. Klippa klor går bra men att klippa håret runt och i tassarna är rätt omöjligt, ska se om jag får till det också innan utställningen.

Fick hälsning från syster Luna som också anmält sig till två utställningar. En av dem är samma som Lilleman så det ska bli jätteroligt att se henne igen! Luna är duktig på att få klor klippta och dessutom kan hon bli borstad, något som Lilleman anser är helt onödigt och vill hellre ägna sig åt att leka med borsten,,.
Spännande också att få omdömen på dem, nu kan det ju vara outbildade domare och domare som aldrig dömt denna ovanliga lilla ras så man får ju inte ta det på så stort allvar om det blir konstiga omdömen. Bara att sikta framåt mot nästa utställning om det skulle bli så. Längtar ut och ställa igen, var rätt länge sedan sista nu eftersom vi haft valpar och inte kunnat åka i sommar.

Lilleman och Gina kampar, de älskar detta båda två så det passar så bra att de kan göra det med varandra. 



Lilleman med ett gammalt märgben



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar